Balanopostita la câine ( inflamarea organelor genitale la câine)

12 Sep 2022

Balanopostita la câine

Balanopostita se caracterizează prin inflamarea glandului penisului (balanita) si inflamația mucoasei prepuțului (prostita). În cele mai multe cazuri, agenții responsabili de această infecție sunt prezenți în mod natural în ecosistemul prepuțului, fără a cauza probleme.

Cu toate acestea, atunci când unele microorganisme proliferează în exces față de altele, apare infecția cunoscută sub numele de balanopostită. Această inflamație poate apărea în orice etapă a vieții câinelui, inclusiv și la cățeii tineri, dar este  frecventă și  la animalele mai în vârstă.

Balanopostita la caine:  Cauze

Există mai mulți factori care explică balanopostita la câini. Cea mai frecventă cauză este prezența bacteriilor oportuniste care provoacă o infecție. În cele mai multe cazuri, bacteria responsabilă de balanopostită este Escherichia coli.

Cu toate acestea, există studii în care alte bacterii sunt responsabile de balanopostită, precum Pseudomonas aeruginosa, Streptococcus pyogenes, Klebsiella sp și Staphulococcus aureus. Aceste bacterii se găsesc în mod natural și pe prepuțul câinelui, dar atunci când au ocazia, se reproduc , iar excesul lor provoacă diverse probleme de sănătate.

În plus, există și alte probleme de sănătate care pot duce la dezvoltarea balanopostitei, cum ar fi prezența unui corp de staniu în penis, traumatisme, dermatită atopică, cancer, herpesvirus canin, fimoză, parafimoză etc...

Balanopostita la câine: simptome

Cel mai frecvent semn clinic al balanopostitei la câini este prezența exudatului  purulent în penisul câinelui. În funcție de cauză, puroiul poate fi galben sau verde și poate exista și sânge. Este important de menționat că câinele produce în mod normal o secreție gălbuie, care acționează ca un lubrifiant, și care poate fi observată cu ușurință în timpul orelor de somn: nu trebuie confundat cu puroiul de la o infecție.

Alte simptome ale balanopostitei sunt mirosul penisului prietenului nostru patruped... precum și foliculii și ulcerele. În plus, câinele începe de obicei să-și lingă penisul mult mai des, din cauza disconfortului pe care îl simte. În unele cazuri, preputul se va umfla.

Balanopostit la câine: Tratament

În general, medicul veterinar diagnostichează balanopostita ca urmare a examinărilor fizice și prin observarea organelor genitale. cultura de bacterii aerobe si micoplasme din prepuț si membrana mucoasă a penisului pentru a confirma care microorganisme sunt implicate si a defini astfel cea mai potrivita abordare terapeutica.

Prin urmare, tratamentul va depinde direct de care sunt cauzele problemei. Cu toate acestea, în general, antibioticele vor fi prescrise câinilor pentru a fi administrate oral sau local.

În cazurile în care se observă o producție excesivă de puroi din penis, un sfat foarte util este să spălați zona afectată cu apă fierbinte și iod diluat, sau chiar diluați clorhexidină. Medicul veterinar va determina cea mai potrivită soluție și numărul recomandat de repetări. Trebuie amintit că câinele nu ar trebui să-și lingă penisul sau prepuțul, așa că cu siguranță medicul  veterinar va prescrie și utilizarea gulerului de protejare.

Dacă balanopostita este cauzată de probleme de dermatită topică, medicul veterinar vă poate prescrie antihistaminice sau corticosteroizi. În orice caz, unele studii afirmă că castrarea poate reduce cantitatea și frecvența secrețiilor, deși nu garantează dispariția totală a acestora.

In cazuri severe, când țesuturile sunt in stare de necroza (moartea tesuturilor) sau când apar lacerații sau abcese, poate fi necesara efectuarea unei penectomie, si anume extirparea chirurgicala a penisului.